Word jij energieambassadeur?

Wil jij bijdragen aan een duurzamer Lingewaard? Word Energieambassadeur!

Met de aangekondigde stijging van de gasprijzen zijn energiebesparende maatregelen extra belangrijk. Vanaf november gaat Energieloket Lingewaard Energieambassadeurs opleiden in samenwerking met Waardwonen en WOONstichting Gendt. Deze nieuwe lichting Energieambassadeurs krijgen een speciale training om huurders te helpen verduurzamen. Het gaat vooral om het nemen van kleine energiebesparende maatregelen zoals het aanbrengen van radiatorfolie en tochtstrips, maar vooral ook over bewustwording en gedragsverandering. Inwoners van Lingewaard die gehuurd wonen kunnen zich nu inschrijven voor de cursus via energieloketlingewaard.nl.

WAT IS EEN ENERGIEAMBASSADEUR?

Energieambassadeurs helpen mensen met energie besparen in hun huis. Inwoners van gemeente Lingewaard kunnen een gratis adviesgesprek aanvragen. Een Energieambassadeur kan informeren over de mogelijkheden voor energiebesparing.

WORD JIJ DE NIEUWE ENERGIEAMBASSADEUR?

Een Energieambassadeur is iemand die energiebesparing leuk vindt en thuis zelf bewust en zuinig met energie omgaat. Een energieambassadeur wil daarnaast meer inzicht krijgen in zijn of haar gedrag met betrekking tot energiegebruik. Verder is een energieambassadeur een enthousiaste en communicatief vaardige vrijwilliger die zich inzet om zijn buurtgenoten te enthousiasmeren en ondersteunen bij energiebesparing in de woning.

Wanneer ben je geschikt?
  • Je hebt interesse in energiebesparing.
  • Je  praat graag over verduurzamen en bewustwording en maakt makkelijk contact met buurtbewoners.
  • Je vindt  het niet erg om dit op vrijwillige basis te doen. Het gaat om een aantal dagdelen en/of avonden per jaar.

Wat krijg je?
  • Een training over energie en energiebesparing.
  • Ondersteuning van een inspirerend team energiecoaches en adviseurs.

Kun jij je vinden in bovenstaande omschrijving en wil je ook graag Energieambassadeur worden? Meld je dan vóór 1 november aan via www.energieloketlingewaard.nl. De trainingsavonden zijn gepland op 8 november, 30 november, 15 december en 17 januari.

Naar het overzicht