Mijn energiebesparing

De verwachting is dat energiekosten een steeds grotere rol gaan uitmaken van de woonlasten.

Daarom is het belangrijk dat uw woning zo energiezuinig mogelijk is. Dit kunt u doen door:

1. uw woning optimaal te laten isoleren door toepassing van gevel-, glas- en dakisolatie. Woonstichting Gendt heeft in het verleden veel van haar woningen geisoleerd. Indien dit bij u nog niet of onvolledig is gedaan, dan kunt u contact opnemen met Woonstichting Gendt. Tegen een huurverhoging zullen zij dan voor u regelen.
  2. Daarnaast kunt u energiebesparen door CV-leidingen die in ruimten liggen die niet verwarmd behoeven te worden, b.v kruipruimte of knieschotten op zolder, te isoleren.
  3. De kamerthermostaat 's-avonds op 17 graden te zetten; bij een lagere temperatuur duurt het 's-morgens langer om de ruimte verwarmd te krijgen en kost het dus meer energie.
  4. Ook is het belangrijk dat u een goede balans vindt tussen het ventileren en verwarmen van uw woning. Vochtige lucht is moeilijker te verwarmen en kost dus meer energie.

Woonstichting Gendt in 2013 begonnen met een zonnepanelenproject. Inmiddels zijn bij een 50tal woningen zonnepanelen gelegd en leveren ze voor de zittende huurders gratis zonne energie op.

Voor 2015 is opnieuw een project opgestart; voor meer informatie, klik het item zonnepanelen aan (linkerzijde scherm). Tevens kunt u daar de adressenlijst vinden met de woningen welke geschikt zijn om zonnepanelen te leggen.