Tuinhout en schuttingen

Geplaatst op: 24 maart 2017

De lente is weer begonnen en dat betekent dat iedereen weer de tuin in gaat om te tuinieren. In veel tuinen is de afgelopen jaren tuinhout verwerkt. Hierbij moet u denken aan houten bielzen, perkoenpaaltjes, vuren schuttingen, pergola’s, tuinhuisjes etc. Dit tuinhout is veelal behandeld en moet bij vervanging apart verwerkt worden (chemisch afval).

Bij verhuizing moet u dit hout verwijderen, behalve als de nieuwe huurder het overneemt. De nieuwe bewoners zijn dan verantwoordelijk voor dit hout. Bij vervanging komen de stortkosten voor rekening van de nieuwe bewoners.

Houten bielzen zijn behandeld met creosootolie (chemisch afval) en moeten bij verhuizing áltijd door de oud huurder verwijderd worden.

Nimmer kan Woonstichting Gendt aansprakelijk worden gesteld voor de kosten van afvoer resp. van vervanging van dit hout.

Indien u een woning gaat huren en er staan schuttingen en poorten in uw tuin dan worden deze schuttingen (stilzwijgend) uw eigendom (eventueel gezamenlijk met uw buren). Bij stormschade komen de kosten voor herstel resp. vervanging voor uw of gezamenlijke rekening. Ook het reguliere onderhoud is voor eigen/gezamenlijke rekening.

In enkele gevallen zijn de schuttingen eigendom van Woonstichting Gendt. Voor onderhoud en bij (storm)schade komen de kosten dan voor rekening van Woonstichting Gendt. Hierover wordt u bij betrekking van uw nieuwe woning geïnformeerd.

Heeft u nog vragen, dan kunt u contact opnemen met de Technische Dienst (tel. nr. 0481 – 870010)