Storingen aan elektra- en gasinstallaties

Geplaatst op: 24 maart 2017

Heeft u, als huurder van Woonstichting Gendt een storing aan uw elektra- of gasinstallatie, neem dan altijd contact op met de Technische Dienst van Woonstichting Gendt . De dienstdoende medewerker zal u te woord staan en helpen. Indien u zelf een ander bedrijf inschakelt, bijvoorbeeld Liander, NUON of de fa. Hoogveld, dan zullen deze kosten niet door ons worden vergoed. U dient de rekening zelf te betalen!

Onze afdeling Technische Dienst is tijdens werktijden telefonisch bereikbaar op nummer 0481 – 870010. Voor dringende storingen buiten werktijden kunt u ons bereiken via het storingsnummer 06 – 81215794.

Veel storingen aan de elektrische installatie worden veroorzaakt door kortsluiting. U kunt dit eerst zelf controleren door:

1. alle stekkers van de betreffende groep eruit te trekken en
  2. in de meterkast de aardlekschakelaar weer in te schakelen (schakelaar omhoog zetten).
  3. Lukt dit niet of springt de aardlekschakelaar er weer uit, dan moet u contact met ons opnemen, er is dan iets van technische aard aan de hand.
  4. Blijft de aardlekschakelaar ingeschakeld, dan heeft een apparaat kortsluiting veroorzaakt.
  5. Steek telkens een stekker in de wandcontactdoos (stopcontact) en controleer of de aardlekschakelaar  ingeschakeld blijft.
  6. Zodra de aardlekschakelaar eruit springt, dan weet u dat het laatste apparaat dat u ingeschakeld heeft, kortsluiting veroorzaakt.
  7. Tip: heeft u een stroomstoring in de schuur/berging, dan kan het een grondkabel zijn, die de storing veroorzaakt. In dat geval kunt u bij een koelkast of een vrieskist een haspel uitrollen en deze op een ander wandcontactdoos aansluiten zodat de apparaten blijven werken.
  8. Heeft u bovenstaande stappen doorlopen en kunt u de oorzaak niet vinden, bel dan de Technische Dienst van Woonstichting Gendt.