Onze nieuwsberichten

september 2018

Vierde en vijfde verloting onder huurders

04 september 2018

In het kader van ons 50-jarig jubileum hebben wij diverse activiteiten georganiseerd. Onze huurders stonden daarbij centraal. Zij zijn degene om wie het draait!

augustus 2018

Woonstichting Gendt ondersteunt de Gendtse tassenactie!

20 augustus 2018

Woonstichting Gendt kan als een sociaal en maatschappelijke organisatie niet achterblijven om de Gendtse tassenactie te ondersteunen, zegt directeur bestuurder Michel Hodes. “Een mooie actie voor de Vincentius vereniging. Een groep mensen in Gendt die buiten alle publiciteit zich ‘gewoon’ inzet voor stille armoede.” President John Lentjes van Vincentiusvereniging Heilige Martinus beaamt de werkwijze.

Het werk van Vincentius wil Lentjes eigenlijk niet aan de grote klok hangen. Vincentiushulp wordt in stilte gedaan, zegt hij. Maar de tassenactie is een welkome aanvulling op de ernstig opdrogende inkomstenbron, zegt de president.

Mensen lopen niet te koop met hun armoede. Dat er ook in Gendt wel degelijk armoede bestaat, weet Hodes als geen ander. Woonstichting Gendt raakt er mee in aanraking als er bijvoorbeeld een huurachterstand is of dreigt te gebeuren.
Lentjes en Hodes vertellen behoedzaam over het onderwerp. Armoede ligt uiterst gevoelig, weten de mannen. De privacy mag bij hulp nimmer in het geding raken, legt Lentjes uit. Direct contact met betrokkenen wordt zo mogelijk vermeden. “Het oplossen van de noden gaat waar nodig in overleg met of via de maatschappelijke dienstverlening in Lingewaard.” Hodes knikt. Woonstichting Gendt maakt er onderdeel van uit.

juli 2018

Wij zoeken de beste buur van Gendt!

23 juli 2018

Heeft u een buurman, buurvrouw of buren die iets bijzonders doen voor u of de buurt? Wilt u hen eens in het zonnetje zetten? Grijp dan nu uw kans en omschrijf in maximaal 100 woorden wat deze buurman, buurvrouw of buren zo bijzonder maakt.

Evenals voorgaande jaren zijn wij op zoek naar een buurtbewoner die een extra bijdrage levert aan een goede, gezellige en leefbare buurt. Een buurtbewoner die:
* de buurt een beter aanzien geeft;
* de sfeer in de buurt verhoogt;
* de leefbaarheid bevordert;
* zich inzet om leuke initiatieven te ontwikkelen voor de straat/buurt waar hij/zij woont.

Hoe besteden wij uw huur

05 juli 2018

Wat heeft Woonstichting Gendt het afgelopen jaar gedaan? Hoe hebben wij het geld besteed dat we aan huur hebben ontvangen? Dit leggen we uit in ons jaarverslag en onze jaarrekening 2017. Hiermee verantwoorden we ons naar u en toezichthoudende instanties, zoals het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties en de Raad van Commissarissen.

Jubileumfeest voor alle huurders

02 juli 2018

Op zaterdagmiddag 23 juni jl. vierde Woonstichting Gendt haar jubileumfeest. Allereerst was er die middag gelegenheid voor belanghebbenden om de Woonstichting te feliciteren met haar vijftigste verjaardag. Onder de genodigden waren o.a. afgevaardigden van gemeente Lingewaard, aannemers, collega corporaties en oud medewerkers. Veel waardering was er voor de heerlijke hapjes van 'thuis' die waren gemaakt door statushouders uit diverse landen.

pagina 1 van 31
volgende

Uw mening!

Wat vindt u van onze digitale nieuwsbrief?

Uw beoordeling is belangrijk!

Welk cijfers geeft u ons magazine effe buurten?