Huurtoeslag

Huurtoeslag is een bijdrage in de huurkosten van uw woning. U kunt hiervoor in aanmerking komen als uw huur te hoog is in verhouding tot uw inkomen. Er zijn echter voorwaarden waaraan u dient te voldoen. Wilt u meer informatie of een proefberekening maken? Kijkt u dan op www.toeslagen.nl. Zo kunt u nagaan of recht heeft op huurtoeslag. Met uw DigiD code kunt u zelf toeslagen aanvragen of wijzigingen voor lopende toeslagen doorgeven. Ook dit gaat via www.toeslagen.nl.

Voor informatie over of het aanvragen van een DigiD code verwijzen wij u naar www.digid.nl.

Heeft u vragen over huurtoeslag of heeft u hulp nodig bij het aanvragen of wijzigen daarvan? Wij helpen u graag. Bel gerust voor een afspraak.

De Belastingdienst/Toeslagen betalen ALLE toeslagen (huur-, zorg-, kinderopvangtoeslag of kindgebonden budget) rechtstreeks en gelijktijdig uit aan de betreffende klant en allemaal op hetzelfde rekeningnummer. Deze betalingen geschieden op de 20e van de maand voorafgaand aan de maand waarop ze betrekking hebben. De toeslagen van juni 2021 worden dus op 20 mei 2021 uitbetaald.