Onderverhuur

Onderhuur is bij WOONstichting Gendt niet toegestaan. Wij controleren streng of de woning wordt bewoond door de hoofdhuurder. Waarom zijn we zo tegen onderhuur? Mensen die op die manier een woning huren of verhuren, ontduiken de regels. En die regels zijn er niet voor niets. In de regio Arnhem-Nijmegen wachten veel mensen op een passende woning en de regels zorgen ervoor dat de verdeling eerlijk gebeurt. Als een woning onrechtmatig wordt bewoond, moeten woningzoekenden daardoor langer wachten. Een andere belangrijke reden is dat onderhuur niet goed is voor de leefbaarheid in een buurt. Veel onderhuurders willen niet opvallen en zijn daardoor niet betrokken bij de buurt. Anderen geven juist extra veel overlast of verwaarlozen de woning. Dat komt het woonplezier van buurtbewoners niet ten goede.

Heeft u twijfels of een woning bij u in de buurt door de echte huurders wordt bewoond, dan kunt u dat bij ons melden. De medewerkers van WOONstichting Gendt zullen uw melding onderzoeken. Gaat u lang op reis of gaat u samenwonen, dan is het mogelijk om met toestemming van WOONstichting Gendt uw woning tijdelijk aan iemand anders te verhuren. Dit heet huisbewaring. Neemt u gerust contact met ons op voor de voorwaarden.