StaatsliedenPark

WOONstichting Gendt heeft de firma Van Wijnen geselecteerd voor de ontwikkeling en bouw van 121 huur- en koopwoningen in de Staatsliedenbuurt. Het gaat om 92 huurwoningen voor WOONstichting Gendt en 29 koopwoningen voor Van Wijnen in eigen ontwikkeling. Daarnaast is Van Wijnen verantwoordelijk voor het stedenbouwkundig plan, de sloop van de bestaande 92 woningen en de herinrichting van het openbaar gebied. Het plan omvat verschillende woningtypes. Zo komen er appartementen, studio's en grondgebonden woningen. Met dit gevarieerde programma worden de betaalbare huurwoningen afgestemd op de grootte van de huishoudens én kunnen huurders doorstromen naar een passende woning.

Verhuur woningen
De eerste huurwoningen zullen waarschijnlijk in het laatste kwartaal van 2023 worden opgeleverd. Wij willen in het voorjaar van 2023 gaan starten met het toewijzen. Dan hebben de nieuwe huurders nog de mogelijkheid om bepaalde keuzes te maken van tegels of andere extra’s.
De toewijzing zal via Entree gaan verlopen. Wilt u een berichtje ontvangen wanneer de verhuur van start gaat? Vul dan hier uw naam en email adres in:

Projectinformatie
Op de projectwebsite van Van Wijnen kunt u woningtypes en plattegronden bekijken. Daarnaast vindt u op deze website de presentaties en vragen en antwoorden van de bewonersbijeenkomsten en de nieuwsberichten over het project.

Onderstaand treft u de link aan naar de project website van Van Wijnen.

StaatsliedenPark in Gendt - van Wijnen