Staatsliedenpark

De 92 huurwoningen in de Staatsliedenbuurt (Staatsliedenpark) (Schoolstraat, Van Limburg Stirumstraat en de Bernhardstraat) in Gendt voldeden niet meer aan de eisen van deze tijd. WOONstichting Gendt besloot in 2019 deze verouderde huurwoningen te slopen en te vervangen voor nieuwbouw.

Voor het maken van het stedenbouwkundig plan, maar ook de uitvoering van de sloop, de bouw én de inrichting van het openbaar gebied selecteerden wij de firma Van Wijnen.

Dit gaan we bouwen

In het nieuwe plan komen 121 huur- en koopwoningen. 92 huurwoningen die wij gaan verhuren én 29 koopwoningen die Van Wijnen verkoopt. Er komen  verschillende soorten woningen: appartementen, zorgstudio’s voor het Zorgwiel en rijwoningen. Daarmee komen er betaalbare huurwoningen, afgestemd op de grootte van huishoudens én kunnen huurders doorstromen naar een passende woning.

De sloop is gereed

Maart 2023 was de sloop klaar. Inmiddels is Van Wijnen bezig om het terrein bouwrijp te maken. Dat wil zeggen dat de eerste voorbereidingen voor de bouw langzaamaan starten. Ze zijn bezig met het aanleggen van de nutsvoorzieningen (water, elektra en riolering) en het uitgraven van de bouwputten.

In mei 2023 begint de bouw

In mei 2023 gaat Van Wijnen echt aan de slag met de bouw. Zij beginnen met de bouw van de huurappartementen. Later dit jaar start ook de bouw van de huur- en koopwoningen.

Woningen toegewezen

De eerste huurwoningen levert Van Wijnen waarschijnlijk tussen mei en oktober 2024 op. Wij hebben voor de zomer 2023 de eerste 40 eengezinswoningen op Entree gezet. Deze woningen zijn inmiddels toegewezen aan nieuwe huurders. Na de zomer hebben wij de appartementen geadverteerd. Deze zijn inmiddels ook allemaal toegewezen.

Informatieavonden

Op 27 september organiseerden we voor de huurders van de eengezinswoningen een informatiebijeenkomst. De presentatie over de eengezinswoningen kunt u hier bekijken.

Op 23 november organiseerden we voor de huurders van appartementen een informatiebijeenkomst. De presentatie over de appartementen kunt u hier bekijken.

Veel gestelde vragen van nieuwe huurders

Tijdens de informatieavonden, maar ook daarna hebben we verschillende vragen gekregen. We hebben de antwoorden voor de nieuwe huurders van de appartementen en de eengezinswoningen op een rij gezet:

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Meer weten?

Op de projectwebsite van Van Wijnen kunt u woningtypes en plattegronden bekijken. Daarnaast vindt u op deze website de presentaties en vragen en antwoorden van de bewonersbijeenkomsten en de nieuwsberichten over het project.

StaatsliedenPark in Gendt - van Wijnen