Schoolstraat 2 Gendt

WOONstichting Gendt, de gemeente en de Bibliotheek zijn het eens over de herontwikkeling van de locatie waar nu de bibliotheek zit: Schoolstraat 2.

Sloop start na verhuizing bibliotheek

De sloop van het huidige gebouw start als de Bibliotheek verhuisd is naar hun nieuwe locatie. De bibliotheek gaat naar Sociaal Kultureel Centrum De Leemhof.

Wat gaan we bouwen

Gemeente Lingewaard en WOONstichting Gendt willen op de huidige locatie van de bibliotheek 12 huurappartementen realiseren. Deze zijn voor één en twee persoons huishoudens, voornamelijk voor jongeren en ouderen. De plattegronden en informatie over de verhuur is nog niet beschikbaar. Eerst moet de bestemming in het bestemmingsplan aangepast worden.

Inloopavond op 24 oktober 2023

Voordat we met de bestemmingsprocedure starten willen we graag de plannen presenteren aan alle omwonenden en andere belangstellenden. Hiervoor organiseren we een inloopavond op 24 oktober tussen 19.00 en 20.30 uur in zaal de Klok aan de Markt 1 (hoek Dorpstraat) in Gendt.

U kunt tijdens de inloopavond het stedenbouwkundig plan bekijken. Medewerkers van WOONstichting Gendt en gemeente Lingewaard zijn aanwezig om toelichting te geven en uw vragen te beantwoorden. Er liggen ook reactieformulieren waarop u uw mening, vraag of opmerking kunt achterlaten. Er is geen plenair programma; u kunt tussen 19.00 u en 20.30 u binnenlopen. Aanmelden is niet nodig.

U bent van harte welkom om hierbij te zijn.

Kunt u niet bij de inloopavond zijn?

Kunt u niet langskomen op de inloopavond of wilt u het stedenbouwkundig plan voor die tijd alvast bekijken? Bekijk dan het plan op deze pagina. Uw reactie op het plan kunt u tot en met 1 november mailen naar: t.vanderklei@lingewaard.nl.

Wijziging bestemmingsplan

Na de reactietermijn leggen we het nieuwbouwplan Schoolstraat 2 Gendt voor aan het college van Burgemeester en Wethouders van Lingewaard. Hierbij zit een reactienota. Hierin staat welke reacties er zijn gekomen, en of en hoe deze zijn meegenomen in het stedenbouwkundig plan. Als het college akkoord is, wordt de bestemmingsplanprocedure opgestart. Het plan komt daarna ter inzage. Dit leest u in het Gemeentenieuws en op de website www.ruimtelijkeplannen.nl. Na deze publicatie heeft u 6 weken de tijd om uw zienswijze in te dienen. De gemeenteraad moet daarna ook nog een besluit nemen.