Onderhoud en schade

Wij doen onze uiterste best om de kwaliteit van onze huurwoningen op peil te houden zodat u comfortabel woont. Voor het onderhoud van onze woningen onderscheiden wij 2 soorten onderhoud:

1) dagelijks onderhoud (reparaties naar aanleiding van een reparatieverzoek)
2) planmatig onderhoud (onderhoud op basis van de meerjarenonderhoudsbegroting)
3) huurders onderhoud (reparaties die huurders zelf moeten doen, of die worden gedaan vanuit het Fonds Klein Onderhoud).

Dagelijks onderhoud

Constateert u gebreken aan uw woning dan kunt u deze aan ons melden. Dat kan op verschillende manieren. Die manieren leest u hier

Planmatig onderhoud

Planmatig onderhoud is onderhoud op basis van de meerjarenonderhoudsbegroting. Dit onderhoud wordt bij meerdere woning gelijktijdig uitgevoerd. U kunt bij planmatig onderhoud bijvoorbeeld denken aan het vervangen van CV-ketels, het renoveren van badkamers, toiletten en keukens of buiten schilderwerk.

In de onderhoudsplanning 2022 is opgenomen welke werkzaamheden er in 2022 uitgevoerd zullen worden.

Huurders onderhoud

In de wet staat dat huurders zelf verantwoordelijk zijn voor het verhelpen van kleine gebreken aan de woning. Denk daarbij bijvoorbeeld aan nieuwe toiletbril of een nieuw leertje in een druppende kraan. WOONstichting Gendt biedt haar huurders een onderhoudsverzekering aan waarin een groot deel van deze kleine gebreken door de corporatie kunnen worden hersteld. Deze verzekering heet het Fonds Klein Onderhoud (FKO). Daarnaast bieden wij onze huurder ook een glasverzekering aan.

Glasverzekering

Indien u lid bent van de glasverzekering dan is het verhelpen van glasschade aan alle lichtdoorlatende buitenbeglazing gratis. Deelnemers melden glasschade bij de glaslijn op het alarmnummer van samenwerking glasverzekering (0800 - 022 61 00).

Wilt u lid worden van de glasverzekering? Meldt u dan aan door middel van onderstaande knop.

Deelname formulier glasverzekering

Fonds Klein Onderhoud (onderhoudsverzekering)

In het FKO zijn de volgende zaken opgenomen:

WC Zitting, drukkers, aansluitsokken vervangen
- Wastafel Kraan, spiegel, planchetten, stop en ketting vervangen
- Elektra Trekkoord, schakelaar, stopcontacten, wasmachineschakelaars, deurbel of transformator vervangen
- Hang en sluitwerk Sloten, deurkrukken, vrij- en bezet etc. op binnendeuren repareren en vervangen
- Douche Kranen, doucheslangen, douche sproeier repareren of vervangen
- Aanrecht Kraan, deurtjes, laden etc. repareren of vervangen
- Riolering Ontstopping binnen- en buitenriolering tot perceelgrens, inclusief het sanitair
- Dakgoot Regelmatig schoonmaken al naar gelang boomrijke buurten
- CV-installaties Water bijvullen wanneer de huurder dit zelf niet kan doen
- Buitensluiten Bij het onverhoopt zichzelf buiten sluiten, het openen van de woning (deuren en ramen). Het repareren van de schade die daardoor is ontstaan
Bevroren leidingen Herstellen van bevroren gesprongen leidingen (cv- en waterleiding) tenzij u dit had kunnen voorkomen
- Graffiti Verwijderen
- Ongedierte Verwijderen van wespennesten en bestrijden van kakkerlaken. Rattenbestrijding ligt bij de gemeente

Wilt u lid worden van het Fonds Klein Onderhoud? Meldt u dan aan door middel van onderstaande knop.
Deelname formulier FKO