Eerste bewoners Staatsliedenpark kregen hun sleutel!

Vandaag kregen meneer en mevrouw Dorland de sleutel van hun nieuwe appartement in het Staatsliedenpark. Zij zijn daarmee de eerste huurders van een compleet vernieuwde wijk in Gendt. Het was een feestelijk moment!

“We wonen al 45 jaar met veel plezier in Gendt. Fijn dat ons hopelijk laatste huis ook in Gendt staat. Een hele mooie plek om samen oud te worden!” mevrouw Dorland-Oude Elferink.

Hier doen we het voor

De woningen in het nieuwe appartementengebouw De Klaproos zijn de eerste die we opleveren in de voormalige Staatsliedenbuurt. In deze wijk zijn 92 woningen van WOONstichting Gendt gesloopt omdat ze verouderd waren. WOONstichting Gendt selecteerde bouwbedrijf Van Wijnen om nieuwe plannen te maken, de bestaande woningen te slopen en natuurlijk de nieuwe woningen te bouwen.

“Zo'n sleuteloverhandiging is altijd een heel bijzonder moment voor een woningcorporatie. We werken er jaren naar toe, zien hoe blij mensen zijn met hun nieuwe huis én het zorgt voor beweging op de woningmarkt." directeur-bestuurder Ben Wouters van WOONstichting Gendt.

Feestelijke sleuteloverdracht

De huurders van appartementengebouw de Klaproos zijn de eerste die de sleutel krijgen van hun nieuwe woning. Dat vierden we vandaag feestelijk met gebak, bloemen én het overhandigen van een grote sleutel door Rens Rikken van Van Wijnen aan Ben Wouters, de directeur-bestuurder van WOONstichting Gendt. Hij overhandigde vervolgens de sleutel aan meneer en mevrouw Dorland.

Eind juni volgt de oplevering aan de huurders van appartementengebouw de Korenbloem. De huurders van de eerste rijwoningen krijgen waarschijnlijk rond half juni de sleutel van hun nieuwe huis.

Naar het overzicht