Nieuwe bewoners eengezinswoningen Staatsliedenpark maken kennis met elkaar en WOONstichting Gendt

Woensdagavond 27 september organiseerde WOONstichting Gendt een informatiebijeenkomst voor de nieuwe huurders van de eengezinswoningen in het Staatsliedenpark. Maar liefst zo’n 70 nieuwe bewoners (van de 40 woningen) kwamen langs!

Mooi om te zien dat, doordat de tafels waren ingedeeld per straat, de kennismaking met de nieuwe buren meteen begon.

Toelichting over plannen, de woning en te maken keuzes

Medewerkers van WOONstichting Gendt vertelden de toekomstige bewoners meer over de plannen én lieten zien welke keuzes zij kunnen maken voor de keuken. Ook onderwerpen als schuttingen, leefbaarheid, de bewonerscommissie en de huurdersvereniging kwamen aan de orde.

Bijzondere bouwwijze

FijnWonen vertelde de huurders meer over de bijzondere bouwwijze van de nieuwe woningen. De losse elementen (vloeren, wanden en gevels) komen namelijk van de lopende band uit hun fabriek in Heerenveen. De onderdelen worden vervolgens op de bouwplaats in elkaar gezet.

Tijd om elkaar beter te leren kennen

Na al deze informatie was het tijd om, onder het genot van een drankje, uitgebreider kennis te maken elkaar. Ook maakten veel mensen gebruikt van de mogelijkheid om de keuzes voor de keuken te bekijken. We kijken terug op een geslaagde avond.