Officiële start bouw Staatsliedenpark!

Op 22 mei 2023 is de bouw van het Staatsliedenpark in Gendt officieel gestart, nadat eerder 92 huurwoningen werden gesloopt. Germa Knuver (directeur-bestuurder van WOONstichting Gendt) en Rens Rikken (adjunct-directeur van Van Wijnen Projectontwikkeling) waren aanwezig bij de feestelijke start van de bouwfase, waarbij de eerste bouwput werd ontgraven en het officiële startsein werd gegeven.

In het nieuwe plan komen huur- en koopwoningen. Van Wijnen verkoopt 29 woningen. WOONstichting Gendt gaat 90 huurwoningen verhuren. Er komen verschillende soorten woningen: appartementen, zorgstudio’s voor het Zorgwiel en rijwoningen. Zo is er voor elke huurder een passende woning te vinden.

Een groot deel van de bouwwerkzaamheden zijn al voorbereid in de fabriek. Zo kunnen we op de bouwlocatie efficiënter en sneller bouwen. Bovendien is er minder transport nodig en is de overlast voor omwonenden ook minder.

De eerste huurwoningen levert Van Wijnen waarschijnlijk in begin 2024 op. WOONstichting Gendt start rond de zomer van 2023 met het adverteren van de woningen op Entree en het toewijzen aan de nieuwe huurders.

Wil je op de hoogte blijven? Kijk op Staatsliedenbuurt (woonstichtinggendt.nl) of Ontwikkeling en bouw van woningen in de Staatsliedenbuurt (vanwijnen.nl).