Op bezoek bij...... meneer van Moerkerk en mevrouw Masselink (Wilhelminastraat)

Victor Scheijde, onze projectcoördinator vastgoed, was laatst samen met Germa Knuver op bezoek bij Gerdo en Jennifer van Moerkerk-Masselink. Victor blikt terug op het gesprek.

Een fijn thuis
Gerdo en Jennifer wonen met veel plezier in de Wilhelminastraat, waar ze van hun huis echt een thuis hebben gemaakt. We worden ontvangen in de smaakvol ingerichte woon- en eetkamer waar je je meteen welkom voelt door de warme kleuren en moderne, rustieke inrichting. Jennifer houdt ervan om bijzondere kleuren te gebruiken en die soms ook te veranderen als ze erop uitgekeken is. Verder straalt hun woning en tuin een rustige en opgeruimde sfeer uit.

Verbinding in de wijk
Leuk om te horen is dat ze veel contact hebben in de buurt en dat er voor elkaar gezorgd wordt wanneer dat nodig is. Dat is niet vanzelf gekomen. Jennifer komt uit de Achterhoek en moest wel wennen aan de andere sfeer in Gendt. Het is een andere mentaliteit dan ze kende. Maar nu voelt ze zich helemaal thuis in Gendt. In het gesprek valt op dat hun positieve houding echt bijdraagt aan de verbinding tussen mensen in deze wijk. Ze voelen zich verantwoordelijk voor hun woning en de wijk. Daarom zorgen ze goed voor alles. Jennifer zegt daar zelf over: “als iedereen wat meer naar elkaar om zou kijken, wordt het een heel stuk beter in de wereld.” Het doet mij denken aan wat ik ken als ‘naoberschap’.

Op de vraag of ze hier zouden willen blijven wonen vertellen ze misschien wel naar een huis met een grotere tuin zouden willen. Wat extra ruimte voor hun zoontje die graag buiten is, zou erg fijn zijn.

Fijn contact met WOONstichting Gendt
De contacten met WOONstichting Gendt zijn goed. Ze vertellen dat als er iets is, ze ons telefonisch en via het webformulier goed kunnen bereiken. Ze worden dan goed geholpen. Het is fijn dat de medewerkers ook goed meedenken.

Ze hebben gehoord van het onderzoek naar een eventuele fusie met Waardwonen. Een eventuele fusie lijkt ze prima. “Dingen veranderen nu eenmaal in de wereld en dat hoort er ook bij, zolang de kwaliteit maar goed blijft.”