Oplevering nieuwbouwwoningen in plan Vleumingen-West

Oplevering 12 duurzame nieuwbouwwoningen in plan Vleumingen-West WOONstichting Gendt

Oplevering van 12 sociale huurwoningen
De door de WOONstichting aangekochte woningen in Vleumingen West zijn inmiddels opgeleverd. De 12 duurzame sociale huurwoningen maken deel uit van een wijk van ruim 80 woningen. De woningen zijn door Hendriks Bouw en Ontwikkeling BV uit Oss gerealiseerd.  De begeleiding vanuit WOONstichting Gendt was in handen van Cor van Beers, projectmanager nieuwbouw. WOONstichting Gendt heeft twee blokken van 6 woningen aangekocht die inmiddels zijn verhuurd.

Aandacht voor duurzame woningen voor onze huurders
Bij de bouw is veel aandacht besteed aan duurzaamheid. De woningen voldoen dan ook aan de huidige wensen en BENG-eisen op het gebied van energiezuinigheid. WOONstichting Gendt vindt het belangrijk dat we onze huurders een aantrekkelijke woonplek bieden in een fijne buurt, waar ze van hun huis een thuis kunnen maken.

Feestelijke bijeenkomst uitgestelde oplevering
Onze huurders zijn blij met de realisatie van deze duurzame woningen, welke een goede toevoeging zijn aan het woningbestand van de woonstichting. De officiële oplevering kon in december in verband met de  coronamaatregelen  niet doorgaan.  WOONstichting Gendt wilde de oplevering niet zomaar voorbij laten gaan. Op donderdag 17 maart jongstleden is daarom de oplevering gevierd. Daarbij waren o.a. een aantal nieuwe bewoners aanwezig, van de gemeente wethouder Nick Hubers en  Jan Hendriks, Hendriks Bouw en Ontwikkeling, het bestuur van de huurdersvereniging en de Historische Kring Gente. De bewoners ontvingen uit handen van de  de Historische Kring Gente een speciaal gemaakt boekje over de historie van de wijk Vleumingen.

De feestelijke bijeenkomst vond plaats bij horecagelegenheid De Klok. Hier ontvingen de huurders uit handen van medewerkers van WOONstichting Gendt ook nog een kleine attentie.

Naar het overzicht