RvC lid Jan Wezendonk koninklijk onderscheiden

Jan Wezendonk is, naast onze huurderscommissaris in de Raad van Commissarisen, directeur-bestuurder van Nationaal Fonds Kinderhulp. Vorige week nam hij daar na 28 jaar afscheid om met pensioen te gaan. Tijdens dit afscheid werd hij (tot zijn eigen grote verrassing) benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Burgemeester van Lingewaard Nelly Kalfs sprak Jan kort toe voor zij het lintje opspeldde:

“Ik vind het altijd een eer als ik een Koninklijke onderscheiding uit mag reiken aan een inwoner van Lingewaard. En als iemand wordt benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau, dan is dat extra bijzonder. Jan Wezendonk kreeg het lintje voor zijn jarenlange enorme betrokkenheid bij kinderen en armen, zowel nationaal als internationaal. In Lingewaard zet hij zich als lid van de raad van commissarissen van WOONstichting Gendt actief in als vertegenwoordiger van de huurders. Het is meer dan verdiend dat ik hem vandaag de versierselen mocht opspelden.”

De komende tijd zet Jan zich nog in voor de Raad van Commissarisen van WOONstichting Gendt. Hij stopt in maart, dan zit zijn tweede én laatste termijn er op.

Foto: Jet Wezendonk, Jan Wezendonk en Nelly Kalfs, burgemeester Lingewaard