Van 1 tot en met 3 juli kunt u inschrijven voor eengezinswoningen in Staatsliedenpark Gendt

U kunt zich vanaf zaterdag 1 juli tot en met maandag 3 juli inschrijven voor de nieuwe eengezinswoningen in het Staatsliedenpark in Gendt. De inschrijving loopt via Entree. Zet u het vast in uw agenda én zorg dat u de documenten heeft die u nodig heeft bij inschrijving.

Over het Staatsliedenpark

De 92 huurwoningen in de Staatsliedenbuurt (Schoolstraat, Van Limburg Stirumstraat en de Bernhardstraat) in Gendt voldeden niet meer aan de eisen van deze tijd. WOONstichting Gendt besloot in 2019 deze verouderde huurwoningen te slopen en te vervangen voor nieuwbouw.

In het nieuwe plan komen 121 huur- en koopwoningen. 92 huurwoningen die wij gaan verhuren én 29 koopwoningen die Van Wijnen verkoopt. Er komen verschillende soorten woningen: appartementen, zorgstudio’s voor het Zorgwiel en rijwoningen.

De eerste opleveringen in het Staatsliedenpark verwachten we in het eerste kwartaal van 2024.

Start verhuur eengezinswoningen

U kunt zich vanaf 1 juli tot en met 3 juli voor de eerste 40 eengezinswoningen inschrijven via www.entree.nu.

Hierbij gaan we:

• 6 woningen aanbieden via loting
  • zijn er 6 woningen speciaal voor jongeren onder de 30 jaar
  • en de rest van de woningen verhuren we op basis van meettijd.

Na de zomervakantie komen de 36 appartementen in de verhuur.

Krijgt u de woning toegewezen?

Dan vragen wij u om een aantal documenten aan te leveren. Deze moet u zelf opvragen bij de Belastingdienst en de gemeente. Zorgt u dat u deze heeft voordat u op een woning reageert?

Het gaat om de volgende documenten:

• Een historisch adres uittreksel van BRP (Basis Registratie Personen) van de gemeente;
  • Een kopie van een geldig identiteitsbewijs;
  • Een inkomensverklaring van de Belastingdienst (IB60 of IBRI);
  • Een verhuurdersverklaring (als u nu geen huurder bent van WOONstichting Gendt).

Na toewijzing kunt u nog een aantal keuzes maken voor uw nieuwe woning. Denk aan het kiezen uit diverse keukenbladen en keukenfrontjes. Ook kunt u, met een eigen bijdrage, kiezen voor extra keukenkastjes, een langer keukenblad en/of inbouwapparatuur.

Heeft u nog vragen?

Neem dan gerust contact op via  0481 - 42 43 83 of info@woonstichtinggendt.nl.

Lees meer over dit project op de projectpagina.