Van 6 tot en met 15 oktober kunt u inschrijven voor de laatste 18 appartementen in Staatsliedenpark Gendt

U kunt zich vanaf vrijdag 6 oktober tot en met zondag 15 oktober inschrijven voor de laatste 18 appartementen in het Staatsliedenpark in Gendt. De inschrijving loopt via Entree. Zet u het vast in uw agenda én zorg dat u de documenten heeft die u nodig heeft bij inschrijving.

Over het Staatsliedenpark

De 92 huurwoningen in de Staatsliedenbuurt (Schoolstraat, Van Limburg Stirumstraat en de Bernhardstraat) in Gendt voldeden niet meer aan de eisen van deze tijd. WOONstichting Gendt besloot in 2019 deze verouderde huurwoningen te slopen en te vervangen voor nieuwbouw.

In het nieuwe plan komen 121 huur- en koopwoningen. 92 huurwoningen die wij gaan verhuren én 29 koopwoningen die Van Wijnen verkoopt. Er komen verschillende soorten woningen: appartementen, zorgstudio’s voor het Zorgwiel en rijwoningen.

Er komen 2 appartementgebouwen met elk 18 woningen. We starten nu met het verhuren van het tweede appartementengebouw.

Start verhuur appartementen

U kunt zich vanaf 6 tot en met 15 oktober inschrijven voor de appartementen via www.entree.nu.

Hierbij gaan we:

• 9 appartementen toewijzen aan inwoners van de Gemeente Lingewaard. Waarvan:
    • 5 op basis van meettijd
    • 4 via loting
  • 2 appartementen wijzen we toe aan een bijzondere doelgroep.

• 7 woningen wijzen we toe aan jongeren t/m 30 jaar. Waarvan:
    • 3 op basis van meettijd
    • 4 via loting

U kunt inschrijven via www.entree.nu

De verwachting is dat de appartementen omstreeks 3e kwartaal 2024 worden opgeleverd.

Krijgt u een appartement toegewezen?

Krijgt u de woning toegewezen? Dan vragen wij u om een aantal documenten aan te leveren. Deze moet u zelf opvragen bij de Belastingdienst, uw verhuurder en de gemeente. Zorgt u dat u deze heeft voordat u op een woning reageert?

Het gaat om de volgende documenten:

• Een IBRI formulier van 2022 om te laten zien of u een passend inkomen heeft. Deze kan worden opgevraagd bij de Belastingdienst 0800-0543 of via mijnbelastingdienst.nl met uw DIGI-D
  • Een verhuurdersverklaring van uw huidige verhuurder
  • Bij een koopwoning een recente hypotheekverklaring en kopie koopovereenkomst
  • 2 recente loonstroken of uitkeringsspecificatie
  • Een recent historisch uittreksel (BRP met woonhistorie) van uw Gemeente waar u woont
  • Staat u onder bewind? Dan een akkoordbrief van de bewindvoerder
  • Bent u student? Dan bewijs van de studiefinanciering via DUO.
  • Bij eigen onderneming? Een kopie uittreksel KvK en een winst- en/of prognoserekening van 2023 ingevuld door een officiële accountant of boekhouder (voorzien van stempel en handtekening).

Krijgt u een uitnodiging voor een intakegesprek? Neem deze documenten dan mee.

Na toewijzing kunt u nog een aantal keuzes maken voor uw nieuwe woning. Denk aan het kiezen uit diverse keukenbladen en keukenfrontjes. Ook kunt u, met een eigen bijdrage, kiezen voor extra keukenkastjes, een langer keukenblad en/of inbouwapparatuur.

Heeft u nog vragen?

Neem dan gerust contact op via  0481 - 42 43 83 of info@woonstichtinggendt.nl.

Lees meer over dit project op de projectpagina.