WOONstichting Gendt behaalt het KWH-Huurlabel

Het certificaat is op 30 mei feestelijk aan WOONstichting Gendt overhandigd. De uitreiking werd gedaan door Thijs van Geenen van KWH. Het KWH-Huurlabel is een kwaliteitskeurmerk voor woningcorporaties. KWH staat voor Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector. KWH begeleidt en inspireert corporaties bij het werken aan kwaliteit.

De huurder bepaalt onze kwaliteit
KWH vraagt namens WOONstichting Gendt onze huurders hoe zij de kwaliteit van onze dienstverlening ervaren. Bijvoorbeeld als iemand net verhuisd is. Of nadat er een reparatiemelding is gedaan. Een corporatie ontvangt het certificaat als je gedurende twee jaar op alle verschillende onderdelen minimaal een 7 scoort. Daarnaast dient minimaal 85% van de huurders een 6 of hoger te geven.

Onze score in 2021
In 2021 waren onze scores voor de verschillende onderdelen als volgt:

• Algemene waardering: cijfer 7,1 | 88% van de huurders tevreden
  • Woning zoeken: cijfer 7,9 | 100% van de huurders tevreden
  • Nieuwe huurder: cijfer 7,8 | 92% van de huurders tevreden
  • Huur opzeggen: cijfer 7,7 | 95% van de huurders tevreden
  • Reparaties: cijfer 7,6 | 87% van de huurders tevreden

We blijven werken aan onze dienstverlening!
WOONstichting Gendt heeft als doel om op de verschillende onderdelen minimaal een 8 te scoren. We zullen daarom blijven werken aan de verdere verbetering van onze dienstverlening. Heeft u suggesties hoe wij het beter kunnen doen? Bel, mail of kom langs op ons kantoor.