Aan de slag met verduurzaming van 63 woningen met een slecht energielabel

WOONstichting Gendt zet de eerste stap naar energie-efficiente woningen. Door het verduurzamen zorgen we voor een lagere CO2-uitstoot wat goed is voor het milieu, maar het zorgt ook voor een comfortabeler leefklimaat. Bovendien kan het ook schelen in uw energiekosten. We beginnen met de woningen die nu een D, E, F of G label hebben.

Proefwoning aangepakt
In samenwerking met Talen hebben we onlangs onze eerste proefwoning aangepakt. Bij deze woning hebben we:

• alle ramen vervangen voor hoogrendementsglas (HR ++) wat voor een betere isolatie zorg en een lager energierekening;
  • het dak van binnenuit geïsoleerd om warmteverlies te minimaliseren
  • een nieuw dakraam met HR++ glas geplaatst;
  • mechanische ventilatie geïnstalleerd voor een gezond binnenklimaat te en om vochtproblemen te voorkomen.

Bij het verduurzamen is het isoleren van de gevel ook een belangrijk onderdeel. Dat voeren we later uit want hiervoor is nog flora en fauna onderzoek nodig. We verwachten dit begin 2024 op te pakken.

Heeft u een woning met een D-E-F-G label?
Als u in een woning woont met een D, E, F of G label informeren wij u uiteraard tijdig en uitgebreid over de precieze werkzaamheden. En wat u kunt doen om de werkzaamheden soepel te laten lopen. We doen er natuurlijk alles aan om de overlast tijdens de werkzaamheden tot een minimum te beperken.

Twijfelt u of u mee wilt doen? We gaan er graag met u over in gesprek. Ook gaan we een verduurzaamde (leegstaande) woning openstellen zodat u een kijkje kan nemen om te zien wat het allemaal inhoud.

Samen kunnen we een positieve bijdragen leveren aan duurzamere leefomgeving.

Nu al vragen?
We hebben een aantal veelgestelde vragen op een rij gezet.

Mocht u nog andere vragen hebben of meer informatie willen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Stuur een e-mail naar info@woonstichtinggendt.nl. De projectleider neemt dan contact met u op.

Buitenzijde woning